Owsiane chrupaczki

Nie wiem, czy ktoś jeszcze pamięta szał na sezamki. Dla niewtajemniczonych to takie małe prostokątne ciasteczka z sezamu, zazwyczaj twarde.
Te ciasteczka też są dosyć twarde, ale smaczne i przede wszystkim zawierają dużo błonnika.
Niestety choć są proste w wykonaniu to potrzeba czasu, aby "ciasto" prze leżakowało w lodówce. Najlepiej cała noc.




SKŁADNIKI:                                                                                                                                           
  • 2 szklanki płatków owsianych górskich
  • 0,5 szklanki brązowego cukru
  • 0,5 szklanki oleju
  • 0,5 szklanki mielonych orzechów laskowych
  • 1 jajko
  • szczypta soli
WYKONANIE:                                                                                                                                         
  1. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą w misce na jednolitą masę.
  2. Miskę przykrywamy folią aluminiową i wkładamy do lodówki na noc.
  3. Po czasie wyczekiwania nagrzewamy piekarnik do 180 stopni.
  4. Z masy formujemy małe kulki, które lekko rozpłaszczamy kładąc na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
  5. Pieczemy 15 minut.
I gotowe :)    
Mi najlepiej smakują z ciepłą herbatką  na drugie śniadanie.
              

5 komentarzy:

  1. Jadłam kiedyś, ale kupione gotowe w sklepie, całkiem niezłe :P Może kiedyś odważę się sama upiec, ale ze mnie noga w kuchni :P
    Dzięki za podesłanie linka do Matleny, ostatnio się zastanawiałam czy do niej nie napisać, ale ostatecznie nie mogłam rozkminić, która to blogerka pomaga z tymi brwiami :D Pewnie napisze do niej, a co :P

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny przepis :) bez mąki?
    muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetycznie wyglądają:) Takich domowej roboty nie jadłam jeszcze nigdy.

    Pozdrowienia!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tego typu ciastka - im mniej mąki, tym lepsze <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdy byłam dzieckiem wciągałam sezamki kilogramami, ale takiej domowej wersji jeszcze nie próbowałam :))

    OdpowiedzUsuń

to i owo DLA ZDROWIA