Schab duszony z marchewką i cebulką

Widząc jak mój mężczyzna ciężko pracuje w ogrodzie nie mogłam pozwolić, by dostał na obiad naleśniczki, czy inne lekkie danie, którym zwyczajnie by się nie najadł. Według niego na obiad zawsze powinno być mięcho i jak to mówi "Kurczak to nie mięso" :P
Przeglądałam blogi kulinarne i trafiłam na "Schab z marchewką" u Margarytki.
Na jej bloga często zaglądam i równie często znajduję coś dla siebie. Przepisy domowe i ze składników ogólnodostępnych, a to lubię. 


Robiłam wszystko krok po kroku tak jak Margarytka napisała i wyszło idealnie. 
Zaznaczam więc, że jest to przepis skopiowany z bloga http://margarytka.blogspot.com/. (Fotki moje).
 W całości się z nim zgadzam, nie potrzeba w nim żadnych poprawek.



SCHAB DUSZONY Z MARCHEWKĄ I CEBULKĄ



"SKŁADNIKI:

4 grube plastry schabu środkowego
2 cebule
4 cienkie marchewki
1 listek laurowy
2 ziarna ziela angielskiego
sól, pieprz
słodka czerwona papryka, chili
opcjonalnie ulubione zioła (ja nie dodaję)
1 łyżka oleju
1 łyżeczka cukru
1 pełna łyżka mazeiny albo mąki pszennej
opcjonalnie 2 łyżki słodkiej śmietany do sosów (ja nie daję)"
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA: 

"Schab umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem, lekko rozbić (ale nie na cienkie kotlety). Cebulę i marchewkę obrać, cebulę pokroić w półplasterki, a marchewkę w plasterki albo kostkę (wg uznania).
W rondlu albo na głębokiej patelni rozgrzać 1 łyżkę oleju. Włożyć plastry schabu i obsmażyć je na złoto – po obsmażeniu oprószyć solą, pieprzem, słodką czerwoną papryką i chili. Przełożyć na talerz i przykryć folią aluminiową. Do rondla wrzucić cebulę, dodać ½ łyżeczki soli, szczyptę pieprzu i podsmażyć na złoto. Mięso przełożyć na cebulę, wlać 1,5 szklanki wody, dodać ziele angielskie, liść laurowy, wrzucić pokrojoną marchewkę i dusić około 30 – 40 minut, aż mięso będzie miękkie. Co jakiś czas sprawdzić ilość płynu, w razie potrzeby dolać trochę wody. Wsypać 1 łyżeczkę cukru, spróbować  i ewentualnie doprawić solą, pieprzem czy ulubionymi ziołami.
Mazinę rozrobić w niewielkiej ilości zimnej wody, wlać do mięsa i dokładnie rozprowadzić zagęszczając delikatnie sos. Można wlać odrobinę śmietany."
Wyszło pysznie !

9 komentarzy:

  1. wygląda smakowicie :) ja ostatnio robię często schaba duszonego w majeranku z jabłkami ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie :) ja po pracy już nie mam siły, żeby gotować :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda, ale schabu to ja niestety nie lubię ;(

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejne smaczności!
    Ze słodyczy śmiało mogę zrezygnować, ale z takiego jedzonka - nie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. widzę, że rzeczywiście masz zapał do pisania... Smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak, mój Mężczyzna też jest tego samego zdania. Problem w tym, że ja za mięsem nie przepadam, a jedyne, które jestem w stanie zdzierżyć z tylko lekkim kręceniem nosem, to kurczak :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie zastanawiałam się, co zrobić na obiad... :) mniam!

    OdpowiedzUsuń

to i owo DLA ZDROWIA