Szybka zupa serowa.

Kolejna propozycja rozgrzewającej zupki. Typowo studencka szybka i tania potrawa ;)




SKŁADNIKI:                                                                                                                                              
  • 2 litry wody
  • 2 serki topione naturalne lub serowe (duże, nie małe trójkąciki :P)
  • 2 kostki bulionowe grzybowe
  • sól, pieprz
  • pęczek natki pietruszki
  • łyżka mąki pszennej

WYKONANIE:                                                                                                                                            
  1. Do garnka wlewamy 2 litry wody.
  2. Do gotującej się wody wrzucamy 2 kostki bulionowe.
  3. Po rozpuszczeniu się kostek wrzucamy serki topione.
  4. Gdy serki rozpuszczą się doprawiamy solą i pieprzem.
  5. Trzeba uważać, bo zupa potrafi wykipieć jak mleko.
  6. Na koniec zmniejszamy gaz na minimum i zagęszczamy mąką . (Odlewamy trochę wywaru do miski i wsypujemy łyżkę mąki mieszając, aby nie powstały grudki)
  7. Wyłączamy gaz i wrzucamy posiekaną natkę pietruszki.


Zupkę można podać z makaronem lub grzankami , albo po prostu samą.



16 komentarzy:

  1. mniam mniam :) trochę mało sycąca jak dla moich głodomorów, ale raz na jakiś czas można zjeść

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak przeczytałam serowa to myślałam, że ze zwykłego sera żółtego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisuję i muszę wypróbować w takim razie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis dla zapracowanych:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jeszcze dodaję do niej pora, .Smaczna i szybka.

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy nie jadłam z chęcią spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda smacznie.
    trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałam, że studencka i po prostu musiałam przeczytać dalej! I rzeczywiście, jako studentka znałam ten przepis, dzięki za przypomnienie ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba ją wypróbuję. Podobnym sposobem robiłam sos do mięsa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiałem zupy z serka topionego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba wieki minęły odkąd jadłam taką zupę :D

    OdpowiedzUsuń
  12. wow smacznie brzmi...tylko serki topione, nie są chyba zbyt zdrowe..ale czasami;))))

    OdpowiedzUsuń
  13. Zwykle robiłam zupkę serową w kubku z saszetki, aż tu Paczajka dodala posta i mój świat się zmieni :D

    OdpowiedzUsuń

to i owo DLA ZDROWIA