Shrekowe Penne

Post przeniesiony z paczajka.blogspot.com

Ah... wczoraj mnie naszła ogromna ochota na makaron.
Zima się zbliża i organizm domaga się węglowodanów.
Zajrzałam więc do lodówki i oto co wyczarowałam :)
Czas jaki był mi potrzebny to praktycznie czas gotowania makaronu.








Składniki na 4 porcje:

  • 40 dag. makaronu penne
  • 20 dag. pieczarek
  • duża cebula
  • ząbek czosnku
  • jajko
  • 15 dag szpinaku
  • mała śmietana 18%
  • 15 dag. żółtego sera
  • oliwa do smażenia
  • sól
  • pieprz
  • bazylia
  • papryka ostra w proszku

PRZYGOTOWANIE:

Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu. W tym samym czasie obieramy cebulę i czosnek. Cebulę kroimy w kostkę, a czosnek przeciskamy przez praskę lub trzemy na tarce. Pieczarki myjemy, osuszamy i kroimy w plastry. Jeśli pieczarki nie są pierwszej świeżości to obieramy ze skórki. Ser ścieramy na tarce o dużych oczkach.
Pieczarki, ceblulę, czosnek oraz szpinak podsmażamy na rozgrzanej oliwie ok. 10 minut, aż wszystko będzie miękkie.
Do śmietany wbijamy jajko i miksujemy. Wsypujemy ser i dokładnie mieszamy. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i papryką. Sos wlewamy do warzyw i mieszając, gotujemy aż zgęstnieje.
Ugotowany makaron odcedzamy i mieszamy z sosem. Już na talerzu posypujemy bazylią.


SMACZNEGO !


Wyszła taka trochę paciajka, bo ser się ładnie rozpuścił, ale było przepyszne. W pełni zadowoliło moje kubki smakowe.

Ps. Wyobraźcie sobie jak trudno było namówić mojego W. do zjedzenia obiadu.  "Kochanie, to co, że tu jest szpinak. Popeye jadł szpinak i zobacz jakie mięśnie miał i siłe na wszystko." Co dziwne ta gadka jak do dziecka przekonała go :P


A w weekend  coś słodkiego. Składnikami będą ciasto francuskie i czekolada :)

8 komentarzy:

  1. Luuubię makaronowe paciajki bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak smacznie :) Szpinak mogłabym jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dopiero niedawno się do niego przekonałam :)

      Usuń
  3. Za makaronem nie przepadam, ale szpinak kocham:D Mniam, pięknie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam makaron we wszystkich wersjach chyba :D Najbardziej chyba z tuńczykiem-polecam!

    Obserwuję,zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię takie penne bardzo często, uwielbiam je! :) Pozdrawiam serdecznie Malinową koleżankę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa kompozycja z makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowicie wygląda; uwielbiam makarony o wiele bardziej niż ziemniaki i ryż, a penne kocham... :)

    OdpowiedzUsuń

to i owo DLA ZDROWIA